گلس نانو مایع و ویژگی‌های آن

یکی از بزگترین مباحث داغی که در چندسال اخیر مورد بحث قرار گرفته است، بحث نانو و محصولات آن می‌باشد که زیاد مورد توجه قرار گرفته است که یکی از محصولات این تکنولوژی، گلس نانو یا نانو مایع می‌باشد که از محبوبیت زیادی برخوردار است.
گلس نانو ویژگی‌های خاصی که دارد که ممکن است شماهم ویدیو‌های از آن را دیده باشید که با شیئ و اجسامی مثل چکش و پیچ‌گوشتی و… برروی صفحه نمایش موبایل خود می‌زنند و نمی‌شکند. این گلس از مقاومت بسیار بالای برخوردار است که ما در ادامه این مقاله در این مورد بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد. با مالیر همراه باشید. 

 

گلس نانو

گلس نانو مایع چیست؟

گلس نانو که آن را با نام نانومایع نیز می‌شناسند، همان‌طور که از اسمش پیداست، مایعی است که برروی گلس محافظ صفحه نمایش می‌ریزند که آن‌را ضدضربه و ضدخط و خش کنند.
نانو مایع زمانی که برروی صفحه نمایش می‌ریزند، آن‌را با دستگاه نانو مایع مخصوصی خشک می‌کنند و یک لایه نازک و بسیار سخت ایجاد می‌شود. گلس نانو مایع همانند یک پوست دوم عمل می‌کند که از بدن محافظت می‌کند و تاثیر منفی ندارد.
گلس نانو به‌صورت جامد نیز وجود دارد که همانند گلس‌های دیگر است که از تکنولوژی نانوپلیمر در ساخت آن استفاده شده است که آنتی باکتریال، نازک و نصب آسان از ویژگی‌های بسیار مهم این گلس است.

 

نانو گلس

گلس نانو بهتر است یا گلس شیشه‌ای؟

گلس‌های شیشه‌ای در برابر ضربات مقاوم زیادی ندارند و و سطح آن‌ها به‌صورت میکروسکوپی دارای پستی و بلندی است که برروی کیفیت صفحه نمایش تاثیر می‌گذارد و ممکن است به راحتی ترک بردارند و بشکنند. اما گلس نانو مایع در سطح میکروسکوپی مولکول‌های آن متحرک است و با چشم معمولی دیده نمی‌شود و باید با چشم مسلح آن‌را ببینید.

چرا گلس نانو محکم است؟

مایع نانو در ابتدا سطح شیشه را به‌صورت یکنواخت می‌پوشاند و و پستی و بلندی‌های آن‌را پوشش می‌دهد. شیشه نانو بسیار صاف‌تر از شیشه‌های معمولی است به همین دلیل مقاومت گلس نانو در برابر ضربات بسیار زیاد است.

 

گلس نانو موبایل

مزایای گلس نانو

  • یکی از مزایای گلس نانو مایع این است که اثرانگشت برروی آن باقی نمی‌ماند و اثرانگشت و لکه کثیفی را به خود جذب نمی‌کند.
  •  به دلیل مایع بودن آن که سطح‌های پستی و بلندی سطح شیشه را پوشش می‌دهد مقاومت بسیار بالای دارد.
  •  شفافیت آن بسیار بالا است که 99.9 درصد از رنگ و نور از خود عبور می‌دهد.
  • چسبندگی آن بسیار بالاست و به دلیل مایع بودن آن، در زیرآن حباب به‌جود نمی‌اید.
  • گلس نانو مایع به دلیل ضخامت بسیار کمی که دارد از حساسیت لمس بالای برخوردار است و به‌گونه‌ای که می‌توان گفت تاثیری برکیفیت لمس صفحه نمی‌گذارد.
  •  این گلس نیز به دلیل مواد شیمیای که در ساخت آن به‌کار رفته است خاصیت آنتی باکتریال دارد و کثیفی برروی آن باقی نمی‌ماند.

نانو گلس موبایل

معایب گلس نانو

  •  بعد از نصب امکان جداسازی آن وجود ندارد چون بسیار چسبنده است.
  •  گلس نانو گاهی اوقات در مقابل ضربه وارد شده، ضربه را از خود عبور می‌دهد و ممکن است صفحه نمایش زیر آن شکسته شود.
  •  گلس نانو مایع در مقابل خط و خش همانند گلس نانو جامد مقاوم نیست.

گلس نانو مایع

آیا گلس نانو قابل تعویض است؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه گلس نانو مایع را برداریم؟
گلس نانو جامد از الیاف جامد پلیمری در ابعاد نانو ساخته شده که خود دارای چسب خودکار است و هروقت که به‌خواهید می‌توانید آن‌را جدا کنید و هرگلس دیگری خواستید نصب کنید.
گلس نانو یا نانو مایع دیگر مانند گلس نانو جامد نیست. زیرا این مایع است و وقتی برروی صفحه نمایش قرار گرفت دیگر قابل تعویض و جداکردن نیست. بعضی از گلس‌ها را می‌توانید آن‌را جدا کنید و بشویید یا تمیز کنید ولی گلس نانو جذب صفحه نمایش می‌شود و جدا نمی‌شود و به دلیل ضخامتی بسیار کمی که دارد، دیگر جرئی از صفحه نمایش گوشی حساب می‌شود و به همین دلیل خرید گلس‌های جامد پیشنهاد می‌شود و شما از طریق صفحه گلس موبایل می‌توانید انواع گلس موبایل را از فروشگاه مالیذ خریداری کنید.

درآخر:
گلس نانو مایع یکی از بهترین گلس‌ها می‌باشد که هم مزیت‌های زیادی دارد و هم مقرونه به‌صرفه است و شما برای خرید گلس نانو باید مزایا و معایب آن را نیز درنظر بگیرید که دیگراین گلس قابلیت جداسازی ندارد و دائم برروی گوشی موبایل شما باقی می‌ماند.

1 دیدگاه در “گلس نانو مایع چیست؟

  1. مهدی گفت:

    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =