گلس سرامیکی چیست؟ گلس‌ها در انواع مختلف و با کارآیی‌های مختلف ساخته می‌شوند که هرفرد بسته به نیاز خود از این گلس‌ها استفاده می‌کند. اما ما در این مقاله، به شما می‌گوییم گلس سرامیکی چیست و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با مالیر همراه باشید.

گلس سرامیکی چیست؟

ترکیبات گلس سرامیکی همانند شیشه‌های معمولی می‌باشد و درصد ناچیزی از آن از کریستال، کوارتز و سیلیکات است. این ترکیبات به‌کار رفته در این گلس‌ها، علاوه‌بر جلوگیری از ایجاد اثر انگشت بر روی صفحه نمایش، از ضعیف شدن تاچ صفحه نمایش نیز جلوگیری می‌کند.

گلس‌های سرامیکی برخلاف گلس‌های شیشه‌ای، مدت زمان زیادی رنگ خود را حفظ می‌کنند و تغییر رنگ نمی‌دهند.

محافظ صفحه نمایش سرامیکی در ابتدای تولید شفاف نیست و به آن‌ها گلس مات گفته می‌شود. در طی فرآیند‌های دیگر این گلس‌ها به گلس‌های شفاف تبدیل می‌شود.

گلس سرامیک

مزایای گلس سرامیکی چیست؟

گلس سرامیکی نسبت به دیگر گلس‌ها قیمت مناسبتری دارد. به همین دلیل این گلس را نسبت به دیگر گلس‌ها محبوب‌تر کرده است و اکثر افراد از گلس سرامیکی استفاده می‌کنند. ما در این مقاله این گلس را مورد بررسی قرار داده و مزایا و معایب آن را آورده ایم. با مالیر همراه باشید.

گلس سرامیکی کیفیت صفحه‌ نمایش را کاهش نمی‌دهد

یکی از معایب گلس‌ها این است که کیفیت صفحه نمایش را کاهش می‌دهند. میزان کاهش کیفیت صفحه نمایش بستگی به نوع گلس دارد. ولی ویژگی مهم گلس‌های سرامیکی، عدم کاهش کیفیت صفحه نمایش است .

ضخامت گلس‌های سرامیکی در مقایسه با دیگر گلس‌ها بیشتر است ولی با فناوری که در ساخت آن به‌کار رفته است، تاثیری برکیفیت صفحه نمایش نمی‌گذارد و نمی‌توان این را جز معایب آن‌ها به حساب آورد.

گلس سرامیکی تمام صفحه است

گلس‌های سرامیکی به‌گونه‌ای طراحی شده که تمام صفحه نمایش را می‌پوشاند و شکل ظاهری صفحه نمایش را به هم نمی‌ریزد.

سرامیک گلس موبایل

معایب گلس سرامیکی چیست؟

گلس های سرامیکی علاوه بر مزایایی که دارند دارای معایبی نیز هستند . گذشت زمان و  افزایش تجربه ی استفاده از این نوع گلس  معایب ان را واضح تر کرده است.

معایب گلس سرامیکی

  • تغییر در عملکرد تاچ
  • برش تمام صفحه ندارد

یکی از مهمترین ویژگی‌های گلس سرامیکی، انعطاف‌پذیری و عدم شکنندگی آن است. اما آیا انعطاف‌پذیری بالای این گلس‌ها باعث افزایش مقاومت در این گلس‌ها شده است؟

گلس سرامیک موبایل

گلس سرامیکی ضد ضربه است

در گذشته تصور میشد که گلس های سرامیکی به دلیل انعطاف پذیری بالا و عدم شکستگی محافظ بسیار مناسبی برای صفحه نمایش است اما در بسیاری از موارد گلس های سرامیکی ضربه را از خود عبور داده و باعث آسیب به ال سی دی شده اند. بنابراین در برابر ضربه های سخت و محکم این گلس نمیتواند عملکرد مطلوبی در حفاظت از صفحه نمایش گوشی شما داشته باشد.

گلس‌های سرامیکی به دلیل انعطاف‌پذیری، به راحتی نمی‌شکند. ولی ضربه را از خود عبور میدهند بنابراین امروزه استفاده از گلس های سرامیکی چندان توصیه نمیشود.

گلس سرامیکی چیست؟

 

نحوه نصب گلس سرامیکی

نحوه چسباندن گلس سرامیکی فرقی با دیگر گلس ها ندارد. در ابتدا سطح صفحه نمایش را تمیز می‌کنید و سپس گلس گوشی را به دقت برروی آن نصب کنید. سعی کنید گلس را درست تنظیم کنید تا شکل ظاهری صفحه نمایش را به‌هم نریزد. برای اطلاع از نحوه چسباندن گلس به‌صورت جامع‌تر، می‌توانید مقاله آموزش نصب گلس گوشی موبایل را مطالعه کنید.این گلس‌ها در دو نوع تمام چسب و دورچسب موجود می‌باشند که شما به دلخواه می‌توانید یکی از این نمونه‌ها را تهیه کنید.

گلس‌های تمام چسب همانطور که از اسم آن پیداست، تمام سطح گلس چسب دارد.

گلس‌های دور چسب نیز فقط دور‌تا‌دور آن چسب دارد.

موبایل گلس سرامیک

در آخر:

برای خرید گلس موبایل می‌توانید از طریق این صفحه اقدام کنید. در خرید گلس‌های سرامیکی، همیشه نکات بالا را مدنظر داشته باشید. اگر گلس خریداری شده بر روی تاچ و کیفیت صفحه نمایش تاثیر بگذارد، آن گلس مرغوب نیست و نباید برروی صفحه نمایش نصب شود چون امکان دارد بعد از مدتی چسب آن برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هجده =