نصب کردن گلس گوشی موبایل بسیار ساده‌ست و نیاز نیست تخصص خاصی برای این کار داشته باشید. با مالیر در آموزش نصب گلس گوشی‌های موبایل همراه باشید.

چگونه گلس گوشی را نصب کنیم؟

آموزش نصب گلس گوشی موبایل

گلس یکی از مهمترین لوازم جانبی گوشی هاست که وظیفه‌ی محافظت از صفحه نمایش شما رابرعهده دارد. با توجه به قیمت بالای ال سی دی موبایل‌‌ و هزینه تعمیر آن‌‌؛ چسباندن یک گلس گوشی ایده خوبی برای جلوگیری از صدمات احتمالی به این قطعه است.

اگر هنوز گلس گوشی تهیه نکردید؛ به صفحه خرید گلس گوشی در وب‌سایت ما سربزنید و یا از طریق دسته بندی کالا‌ها؛ گلس مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهید.

اما اگر گلس روی گوشی‌تان‌ هست؛ قبل از هرچیز باید بدانید:

چگونه گلس گوشی را جدا کنیم؟

بسیاری از افراد سوال اینکه چگونه گلس نانو را برداریم را در ذهن خود دارند که برای آشنای با گلس نانو و چگونگی برداشتن آن می‌توانید به صفحه گلس نانو مایع چیست؟ مراجعه کنید.

برای جدا کردن گلس گوشی از صفحه نمایش موبایل، از اجسامی که به صفحه نمایش شما آسیب نمی‌رسانند، مانند: کارت‌های اعتباری، خلال دندان و… می‌توانید استفاده کنید. اگر ناخن‌تان بلند است؛ با استفاده از ناخن این کار را انجام دهید.

برداشتن گلس گوشی موبایل

مراحل چسباندن گلس گوشی را در ادامه باهم طی می‌کنیم اما قبل از این آموزش اگر هنوز گلس تهیه نکردید؛ به صفحه‌ی خرید گلس گوشی در فروشگاه ما سر بزنید. در این صفحه تمامی گلس‌های موبایل در انواع مختلف با قیمت مناسب موجود هست.

بریم سراغ آموزش نصب گلس گوشی

قدم اول: ابزارها را آماده کنید

  • مایع برای تمیز کردن صفحه نمایش (الکل معمولی)
  • پارچه میکروفایبر یا دستمال عینک
  • نور کافی

قدم دوم: محیط نصب گلس گوشی بدون گرد و غبار باشد

  • اتاقی را انتخاب کنید که در آن ذرات گرد و غبار کم باشد چون اگر زیر گلس برود؛ باعث حباب افتادن گلس گوشی می‌شود
  • پارچه ای را بردارید و آن را با مواد شوینده تمیز کنید.
  • دست‌هایتان را بشویید.

قدم سوم: قبل از چسباندن گلس، صفحه نمایش گوشی را تمیز کنید

برای این‌کار از مایع تمیز‌کننده (الکل معمولی) استفاده کنید و با دقت، تمام لکه‌ها را تمیز کنید. اگر گلس قدیمی را جدا کرده‌اید چسب باقی‌مانده‌ی آن را تمیز کنید و پس از خشک شدن، با دستمال میکروفایبر یا دستمال عینک آن را تمیز کنید.

تمیز کردن سطح صفحه نمایش

قدم چهارم: گلس گوشی را بچسبانید

در ابتدا مطمن شوید گلس را برعکس نگرفته‌اید و قسمت سنسورها در بالا باشد. سپس ورق محافظ را بردارید و با دست بغل گلس را بگیرید تا اثر انگشت شما بر روی گلس نماند.

چسبیدن گلس گوشی موبایل

بدون لمس صفحه نمایش، گلس را در فاصله‌ی خیلی نزدیک(5-10 میلیمتر) از صفحه نمایش قرار دهید و گلس را جوری تنظیم کنید که قسمت بلندگو و سنسورها درست باشد.

چسباندن گلس صفحه نمایش

پس از تنظیم گلس، آن را به آرامی پایین آورده و بر روی صفحه نمایش قرار دهید. دقت داشته باشید که گلس درست سرجای خود قرار گیرد و از صفحه نمایش بیرون نزند.

چسباندن گلس موبایل

اگر حباب زیر گلس مشاهده کردید، برای رفع حباب گلس از کارت یا دستمال استفاده کنید (کارت مناسب‌تر است) و با کشیدن کارت بر روی گلس، و کشیدن حباب های آن به کناره‌ها، حباب را از زیر گلس خارج کنید.

قدم پنجم: رفع حباب گلس گوشی

اگر بعد از نصب گلس گوشی؛ زیر آن گرد و غبار دیدید مراحل زیر را طی کنید.

  • گلس را از صفحه نمایش جدا کنید.
  • با چسب نواری گرد و غبار را از تمیز کنید به صورتی‌که هیچ اثری از جای چسب نماند.
  • دوباره گلس را بچسبانید

نکته: نحوه چسباندن گلس گوشی نانو، پرایویسی، فول چسب، سرامیکی، 5D و غیره در تمام برندهای موبایل یک شکل است.

سوالات متداول :

1. آیا نصب گلس گوشی ممکن است به صفحه نمایش آسیب برساند؟
– خیر، اگر نصب به درستی انجام شود، گلس به عنوان یک لایه محافظ اضافی برای صفحه نمایش عمل می‌کند و به جلوگیری از خط و خش کمک می‌کند.

2. آیا می‌توانم گلس گوشی را خودم نصب کنم یا نیاز به کمک حرفه‌ای دارم؟
– نصب گلس گوشی بسیار ساده است و معمولاً نیازی به تخصص خاصی ندارد. با دنبال کردن دقیق مراحل نصب، می‌توانید به راحتی خودتان گلس را نصب کنید.

3. آیا باید پس از نصب گلس، صفحه نمایش را مرتب تمیز کنم؟
– بله، پس از نصب گلس، مرتب تمیز کردن صفحه نمایش با یک پارچه میکروفایبر و مایع تمیزکننده مناسب، به حفظ نظم و شفافیت صفحه نمایش کمک می‌کند.

4. چگونه می‌توانم حباب‌های زیر گلس را حذف کنم؟
– برای حذف حباب‌های زیر گلس، می‌توانید از کارت یا دستمالی نرم استفاده کنید و با کشیدن آن بر روی حباب‌ها، آنها را به سمت کناره‌ها حرکت دهید تا خارج شوند.

در آخر:

هنگامی که ترک یا شکستگی بر روی گلس مشاهده کردید، حتما آن ‌را تعویض کنید. زیرا این ترک و شکستگی به مرور زمان بزرگتر می‌شود و باعث آسیب رسیدن به صفحه نمایش گوشی موبایل شما می‌شود.

منبع عکس‌ها:

https://edwardsrailcar.com/lycabetism/how-to-paste-a-protective-glass-on-your-smartphone/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =