در این مقاله قصد داریم انواع گلس گوشی را معرفی کنیم. در واقع گلس گوشی، یکی از مهمترین لوازم جانبی گوشی است که برای محافظت از صفحه نمایش گوشی موبایل به آن نیاز است. با اینکه امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند از گوریلا گلس استفاده می‌کنند، ولی بازهم نمی‌توان به آن اعتماد کرد که در برابر ضربات ناگهانی مقاوم باشد.

تقریبا 70% درصد قیمت موبایل شما، تاچ ال سی دی آن است و اگر به صفحه نمایش موبایلتان ضربه وارد شود یا بشکند، شما متحمل هزینه‌های زیادی خواهید شد.

بنابراین با خرید گلس گوشی یا محافظ صفحه نمایش از موبایل‌تان بیشتر مراقبت کنید.

در این مقاله ما انواع گلس گوشی موبایل را بررسی کرده و مزایا و معایب آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با مالیر همراه باشد.

انواع گلس موبایل

انواع گلس گوشی و راهنمای انتخاب بهترین نوع گلس

گلس‌ها در انواع مختلف با کارایی‌های مختلف، بسته به نیاز مصرف کننده تولید می‌شوند. بیشتر گلس‌ها برای محافظت از صفحه نمایش تولید می‌شوند اما بعضی از آن‌ها فانتزی هستند و برای زیبایی استفاده می‌شوند.

انواع گلس‌ها عبارتند از:

  • گلس‎های معمولی
  • گلس‌های سرامیکی
  • گلس‌های پرایویسی
  • نانو گلس‌ها
  • گلس‌های 2D , 3D

اگر می‌خواهید گلس بخرید، اولین سوالتان این است که گلس پلاستیکی بهتر است یا گلس شیشه‌ ای؟

گلس پلاستیکی و شیشه ای

گلس شیشه ای بهتر است یا پلاستیکی؟

در شروع از گلس‌های موبایل پلاستیکی و شیشه‌ای که دو نوع گلس پرفروش در بازار می‌باشند و اکثر گلس‌ها نیز از این دو جنس هستند صبحت می‌کنیم.

گلس شیشه‌ای به هنگام وارد شدن به بازار، مورد توجه زیادی قرار گرفت. گلس شیشه‌ای به علت ضخامتی که دارد در برابر ضربات ناگهانی و خط و خش مقاوم است.

گلس پلاستیکی در گذشته زیاد مورد استفاده قرار می‌گرفت. از این گلس برای جلوگیری از کثیف شدن صفحه نمایش و گرد و غبار مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در برابر ضربه مقاومت کمتری نسبت به شیشه‌ای داشت.
گلس شیشه‌ای و پلاستیکی

حالا انواع گلس‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا برای خرید بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

گلس‌های معمولی

گلس معمولی فقط در برابر خط و خش و ضربه های ناگهانی مقاوم بوده و شکل ظاهری صفحه نمایش را از نظر زیبایی به هم می‌ریزد. گلس‌های معمولی ارزان قیمت و ضخامت بیشتری نسبت به نمونه‌های براق دارد و از سیلیکون ساخته می‌شود.

نمونه‌ براق گلس معمولی نیز اثرانگشت را به خود جذب می‌کند و ظاهری زشت به خود می‌گیرد.

  • نصب آسان
  • مقاوم در برابر ضربه
  • قیمت ارزان

گلس معمولی

گلس‌های سرامیکی

گلس سرامیکی به علت انعطاف‌پذیری که دارد، در برابر ضربه و خط و خش های سطحی مقاوم است. یکی از مهمترین ویژگی‌ گلس‌های سرامیکی، خاصیت لکه‌گریزی‌ست که اثر انگشت بر روی آن باقی نمی‌ماند. 

ویژگی قابل توجه این نوع گلس نیز نشکن بودن آن است و از خاصیت انعطاف‌پذیری برخوردار است.

مزایا :

  • شفاف و یکدست
  • انعطاف‌پذیر
  • قیمت ارزان

معایب:

با وجود انعطاف پذیری و نشکن بودن این گلس, بسیاری از افراد فکر میکنند بهترین نوع گلس گلس سرامیکی است اما متاسفانه در بسیاری از موارد و طبق تجربه  ی مشتریان این گلس در برابر ضربات سخت و محکم ضربه را از خود عبور داده و نتوانسته از صفحه نمایش محافظت لازم را به عمل آورد.

بنابراین استفاده از گلس سرامیکی با وجود مزایایی که دارد اندکی با ریسک همراه است.

برای اطلاعات بیشتر راجب گلس سرامیکی می‌توانید مقاله‌ی گلس سرامیکی چیست؟ را مطالعه کنید.

گلس سرامیکی گوشی موبایل

گلس‌های پرایویسی

گلس پرایویسی به گونه‌ای طراحی شده که فقط از زاویه رو‌‌به‌رو می‌توانید ال سی دی گوشی را مشاهده کنید.

در مکان‌های شلوغ مثل مترو و اتوبوس، اگر شخصی از بغل به داخل موبایل شما نگاه کند، صفحه نمایش بصورت مات و تاریک نمایش می‌دهد و از حریم شخصی شما محافظت می‌کند. گلس‌های پرایویسی را به اسم‌های گلس ضدجاسوسی و ضدفضولی نیز می‌شناسند.

  • حفظ حریم شخصی
  • ضدضربه
  • نصب آسان

برای اطلاعات بیشتر راجب گلس پرایویسی می‌توانید مقاله‌ی گلس پرایویسی چیست؟ را مطالعه کنید.

گلس پرایویسی گوشی موبایل

نانو گلس‌ها

گلس‌های نانو  یا گلس های نانو روکش یکی از محبوب‌ترین گلس‌های موجود در بازار است. این محبوبیت به‌دلیل مقاومت زیاد آن در برابر هرگونه ضربه ناگهانی می‌باشد. گلس نانو به گونه‌ای طراحی شده که هرگونه مایعات روی آن بریزد، به راحتی از سطح آن پاک شده و به داخل آن نفوذ نمی‌کند.

ویژگی‌های مهم این گلس می‌توان به ضدآب، ضد خط و خش، نصب آسان و مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد.

  • خاصیت لکه‌گریزی
  • مقاومت بالا
  • نصب آسان

گلس نانو گوشی موبایل

گلس‌های 2D , 3D

گلس 2D دارای صفحه نمایش صاف بوده و به‌صورت کامل صفحه نمایش گوشی موبایل شما را می‌پوشاند. گلس 3D به‌دلیل انحنایی که روی لبه‌های خود دارد نمی‌تواند از تمام صفحه محافظت ‌کند. گلس3D بیشتر برای زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت آن نسبت به 2D بیشتر است.

گلس 2D و 3D

در آخر:

شما برای خرید گلس گوشی موبایل باید به چند نکته توجه کنید.

1- شما به چه نوع گلسی نیاز دارین؟ به عنوان مثال بعضی‌ از افراد حفظ حریم شخصی برایشان مهم است و بعضی‌ها ضد ضربه بودن گلس گوشی.

2- گلس از چه جنسی ساخته شده؟ آیا کارایی مدنظر شما را دارد؟ مثلا شما گلسی برای حفظ حریم شخصی خود می‌خواهید بنابراین باید آن گلس لایه حفظ حریم شخصی داشته باشد.

3- گلس گوشی که می‌خرید نسبت به کارای آن قیمت مناسبی داشته باشد.

4- قابلیت نصب آسان داشته باشد که شما بعد از خرید به راحتی بتوانید گلس را بر روی صفحه نمایش موبایل خود نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =